måndag 8 februari 2010

Stress

Stress gnager, biter och drar i en.

Ibland kommer stressen långsamt smygande och ibland sköljer den över en som en plötslig våg.

Ibland märker man den inte förrän man har rivit sönder sina fingrar eller bitit sig i läppen en hel dag. Eller vaknar med käkar som krampaktigt bitit sig ihop hela natten. Irriterad kan man också bli. Man undrar varför alla runt omkring är så jobbiga - som ska ta mer av den tid man inte har.

Det finns saker överallt som stressar. På jobbet, fritiden. Saker som behöver göras hemma. Förväntningar man har på sig själv och förväntningar som andra har på en.

Att inte hinna göra saker som får en att stressa ner är också stressande. Som att åka skidor! Det gjorde jag med pannlampa idag på sjön. Det är helt fantastiskt vad en tur i skogen kan göra för en orolig och stressad själ.

I veckan ska jag blogga om min och älsklingens fantastiska resa till Funäsdalen!

Det kanske är på grund av denna härliga semestervecka som stressen känns extra påtaglig idag?

Hur som helst! Jag ska i alla fall inte bränna ut mig! Så det så! :-)

Inga kommentarer: