lördag 31 maj 2008

back in business

85 olästa mail och ett missat möte som av någon anledning inte synkats till min telefon mötte mig på jobbet i morse. Välkommen hem från semestern!

Trots alla löften om en mer strukturerad vardag där jag har kontroll över tillvaron och säger nej till saker som jag inte hinner med så kastades jag tillbaka rakt in i ekorrhjulet igen. Ingen tid för dagdrömmar här inte, det är bara att jobba på...

Eftermiddagen artade sig däremot betydligt bättre då jag fick möjlighet att spendera två timmar på mammas och pappas soliga balkong (sommar i Sverige också) tillsammans med dem och min hårt arbetande och idag något deprimerade vän Anna som behövde uppmuntras med lite avledande tankar om andras bekymmer. ;-)

Efter detta blev det ett varmt och dammigt pass i paddocken på min gräsätande (uppsvällda) och omöjligt charmiga Soleil!

Soleil är en hopplös häst som ingen vill ha, men mot sin matte och uppfödare är hon den goaste i världen. Så även idag då kliande myggbett mer eller mindre fick henne att sätta sig i mattes knä...


Imorgon lovar de sommarvärme så det är väl bara att fortsätta bättra på solbrännan här hemma! ;-)

Inga kommentarer: