lördag 2 maj 2009

Redan maj och köket är klart

Det har inte blivit så mycket bloggande på sistone! Jag har full fokus på att få klart huset nu!

Det har varit en underbar Valborgshelg så här långt! Jag gick tidigare från jobbet på Valborgsmässoafton och jobbade ett par timmar från bryggan på eftermiddagen! Jag tog till och med ett dopp! Pappa sa nämligen "idag är det sista chansen att bada i april i år" och det hade han ju alldeles rätt i! ;-)

Sen bar det av till Alingsås och fest hos Laila! Trevligt sällskap, god mat och härligt väder! :-)

Fredag morgon - upp och ut för att möta ännu en sommardag. Jag började med att klippa gräset före frukost. Det tar sin lilla tid med min handgräsklippare, men man får väl se det som motion. Därefter blev det en liten tur ner till bryggan och sen var det greja hemma som gällde resten av dagen. Nu har jag (och mamma) sått både morötter, rädisa, pumpa, solrosor, Mariaklockor, dill och sallad i och utanför växthuset.


Det grönskar verkligen i trädgården om man jämför med för några veckor sedan!

Jag tog en liten tur med hästen på kvällen också. Soleil och Svea gillar också vädret - det är det ingen som helst tvekan om!

Kl. 10 på lördag morgon var jag och mamma på plats i Kållered för att titta på gardintyg och komplettera några saker från IKEA. Efter mycket velande i tygaffären blev det ett par färdiga paneler som var ganska lika det tyg som jag fastat för innan! Lila Asien-inspirerade gardiner blev det till mitt svartvita kök!

Med hjälp från mor och far så är faktiskt köket färdigt nu (sånär på en kabel som måste klammas lite bättre). Jag har blivit ganska bra på att skruva och greja på sistone, men klamma kablar var verkligen inte min grej! Hjälp mottages tacksamt och belönas med en god middag! ;-)




Inga kommentarer: