söndag 31 maj 2009

Sommar!

Vilken helg!
Det har varit kanonväder sedan i fredags! Då var några kollegor från Sigma här och inledde helgen med grillning.

Lördag morgon: upp i hyfsad tid. Ut i trädgården i bara nattlinnet för att vattna tomatplantorna och bara njuta av en härlig sommarmorgon.

Svea utforskar sin "nya husse" som jag fick av Powergirlsen i 30-årspresent! =)

Senare under lördagen kom några släktingar och firade min födelsedag i eftersott! Även Max och Michelle (som är hemma och hälsar på från Kanada) tittade förbi en sväng.

Sedan var det bara att bege sig raka vägen till Benarebyskolan för tjejfest med ca 30 andra Benarebytjejer! Det var himla trevligt och vi dansade till halv två innan jag tog sällskap med min närmsta granne och knallade hem.

Jag var uppe hyfsat tidigt idag också! Åt en snabb frukost, tog med bikini och bok och gick ner till bryggan. Där blev jag kvar nästan hela dagen och badade fyra gånger. Det är redan 18-19 grader i sjön.

Efter middag och lite fix hemma gjorde vi i ordning sommarhagen och släppte hästarna på bete! Det är något speciellt med betessläpp! Nu har våra små kusar det riktigt bra!

Till slut blev det en timmas rask promenad med syster. Att se kvällsolen spegla sig i Finnsjön och sedan dricka kvällste på mammas och pappas nya balkong och titta ut över sjön är obeskrivligt!

Jag har inte lämnat Benareby på hela helgen! Och sådana här helger finns det faktiskt ingen anledning!

Världens sötaste Shona sov i min soffa när hon och Anna var och hälsade på förra helgen!

Inga kommentarer: