torsdag 18 juni 2009

Midsommar!

Upptäckte att det var ett tag sedan jag bloggade sist!

Tiden har bara sprungit iväg med jobb och vänner som hälsat på o.s.v.

I måndags jobbade jag hemifrån! (Tips! Glöm inte att använda solskyddsfaktor när du deltar i telefonmöten från trädgården!)

Min nya hobby "grönsaksodling" tar också lite tid! Än så länge har jag dock lyckats hålla mina små plantor vid liv. Jag har bland annat tomater, gurka, pumpa, vinranka, ruccola, potatis, sockerärtor, rädisor, dill, rabarber, gräslök och smultron som frodas i och runt växthuset.

Behöver jag säga att både jag och Svea trivs!?

Imorgon ska jag fira midsommar med fyra fransoser! Det ska bli riktigt roligt att fira en riktigt traditionell svensk midsommar! Vi börjar hemma hos mig med sill och potatis samt jordgubbstårta! Sen blir det midsommarfirande vid Wendelsberg med tombola och dans runt midsommarstången! På kvällen grillning med franska viner samt svenska nubbar på glasverandan! :-)

Jag planerar också att gå ut och plocka sju sorters blommor! Jag har aldrig lyckats drömma om någon när jag har haft blommor under kudden, men det var längesen sist så det kanske kan vara värt ett nytt försök!?
Wish me luck! :-)

1 kommentar:

Laila sa...

Du bor verkligen idylliskt! Kommer snart och hälsar på med Nicke