lördag 20 juni 2009

Sju sorters blommor...

Idag har jag haft en glad midsommar! Jag hoppas att jag lyckades leva upp till midsommartraditionerna hyfsat inför mina franska gäster!

Vi började klassiskt med sill och potatis samt jordgubbstårta!

Sen blev det midsommarfirande med dans kring stången! Oj vad längesen det var! Men vissa saker glömmer man inte! Som "raketen" till exempel! ;-)

Vad är väl mer svenskt än en sådan här sommaridyll!?
Carole's spontana uttryck när vi kom ner till sjön var "you never told me that you live in paradise"! Nej! Det har jag nog inte berättat!

Söta och kära som få!

Sen blev det grillning med fransk grillmaster! :-) Gott kött, goa grillspett, gott franskt vin och svenska nubbar (goda? - nej, inte särskilt).

Under huvudkudden ligger nu sju sorters blommor och väntar! Tyst var jag när jag plockade dem, men jag hoppade bara halvhjärtat över ett häststaket (två gånger - över samma staket)... När jag var på väg över en trä-gärdsgård tyckte jag att någon kom så jag lät bli! Vill inte bli tagen för att vara fullständigt tossig...

Tänk om jag inte drömmer om någon inatt bara för det!? Och tänk om jag faktiskt drömmer om någon...

3 kommentarer:

Anna sa...

Hur gick det med drömmarna inatt? :)

Det ser sååå mysigt ut hos dig vid huset!! Förstår att gästerna faller pladask. :)

Kramar

Maria... sa...

Jag tror inte att jag drömde något. Kanske en luddig dröm men i så fall om två olika personer... Hur ska man tolka det!?

Anna - återigen! Volkomna hit om ni har vägarna förbi! Kram!

Anna sa...

Tjaa.. svårt. Att du kanske inte är riktigt redo än? Nej, jag vet inte alls. Drömmar är svåra att tolka mestadels, tycker jag.

Själv kan jag inte tolka handlingarna i drömmarna mer än att om drömmarna är jobbiga så kan jag ofta koppla dem till att jag bär på oro i kroppen just då..

Kul! :) Får se om det blir en tripp neråt Göteborg nästa sommar. Vill gärna dit igen. :)

Kramen