torsdag 15 januari 2009

Ännu en bra dag i ett bra liv!

Idag har varit en synnerligen bra dag!

Det finns nog många som aldrig skulle kunna säga så om en dag som har ägnats åt arbetsrelaterade aktiviteter från 07:40-19:20 (exkl. restid). =)

Efter den "vanliga arbetsdagen", som ägnades åt en utbildning (som jag höll) och flera andra möten, var det ett stort informationmöte för hela Sigma Solutions i Väst. Det är så roligt att delta på Sigma-aktiviteter och se hur engagerade och drivna alla är!

Jag har alltid haft svårt att se jobbet enbart som en inkomstkälla. Många har sagt till mig att inte leva så mycket för jobbet, men jag hade blivit fullständigt uttråkad om jag bara skulle jobba för att tjäna tillräckligt mycket pengar för att göra det jag vill.

Om man ägnar så stor del av sin tid åt att jobba så måste man ju tycka att det är kul! Tänk vad mycket roligare att se livet som ett liv, där jobb och fritid ingår, än att skilja helt och hållet på arbetsliv och privatliv. På samm sätt som man tar med sig jobbet hem på fritiden - genom att man funderar och diskuterar arbetsrelaterade saker samt deltar i arbetsrelaterade nätverk och aktiviteter - så finns ju fritiden på jobbet eftersom man har så mycket vänner där samt jobbar med saker som man tycker är roligt.

Missförstå mig inte. Jag ägnar absolut inte all tid åt att jobba. Jag har en massa fritidsintressen och jobbar sällan övertid. Men jag engagerar mig gärna, även på fritiden. Det blir mycket roligare så!

Jag har jobbat på arbetsplatser där all utveckling varit så trög så att folk tappar orken och slutar engagera sig. Jag är så otroligt glad när jag gång på gång inser att det inte alls är så på Sigma. Jag är glad och stolt över att få vara en del av ett sånt "gott gäng" och jag antränger mig gärna lite extra "på min fritid" (som vissa ser det) för att få vara med och driva företaget framåt. Många tänker nog att "jag gör inte så stor skillnad", men om alla anstränger sig lite extra så blir det jäkligt bra!

Att sedan komma hem från en riktigt bra arbetsdag, kliva ut bilen, höra hästen gnägga i stallet, komma in och höra en brasa spraka i kaminen är helt enkelt toppen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Visst blir man motiverad av att jobba för Sigma!