söndag 11 januari 2009

Time flies

Nu är första arbetsveckan efter jul- och nyårshelgen till ända.

Tre arbetsdagar är ju inte så ansträngande, men det tar ett tag innan ekorrhjulet har fått upp farten igen. Nu kommer det dock att snurra på i en väldig fart de närmsta veckorna. Jag har ett overkligt fullspäckat schema med många saker som kräver lite extra fokus. Om tre veckor åker jag till Japan igen. Utbildningen som jag ska hålla liknar dock den som jag höll i somras så det känns helt OK! Japaner är duktiga och roliga elever. De var väldigt nöjda med utbildningen sist och nu har vi dessutom gjort några förbättringar så det ska nog gå bra!

Jag ser självklart också mycket fram emot att träffa alla mina japanska vänner igen. Förutom den obligatoriska roadtripen med Tani ska jag träffa Megumi's familj, pojkvän och vänner samt hälsa på i hennes lägenhet. Sen får jag väl försöka träffa Kana och Masako lite också.

Imorgon är det jobb igen. Helgen har gått fort. I fredags var jag och tjejerna från jobbet på champagne afterwork på Lotus Bar. Mycket trevligt! Igår var jag på nyårsrevy-premiär på Wendelsberg.

"FRA - Fest Rakt Av" var årets titel och den var lika bra som vanligt. Den första vi sprang på i foajén var dock tandläkare B. Han är både duktig och trevlig men blotta åsynen av honom får mig att tänka på stora bedövningssprutor och borrmaskiner. Hua! Man vågade inte ens köpa fika i pausen sen. Pappa skulle äta en mazarin som jag fick hålla när han gick på toaletten. Jag var ju livrädd att Dr B skulle komma förbi då och börja prata om syraangrepp och karies (jag har haft ganska mycket problem med tänderna så jag har hört hans förmaningar ett antal gånger). Nu äter jag ju knappt godis längre, men det hade väl inte Dr B trott på om han såg mig stå där med en mazarin i handen... :-)

Idag har jag varit hos Magnus och hämtat lite post, drickit kaffe latte (han har en ny fin kaffemaskin) samt räddat några krukväxter från total uttorkning. Det var trevligt och vi var även på Allum en sväng. Han skulle lämna tillbaka en julklapp och jag tittade lite på stövlar.

Det var svårt att gå på Allum och se all rea (det är mer rea nu och färre folk än under mellandagarna) utan att köpa något. Men jag talade om för mig själv gång på gång att jag faktiskt inte behöver mer kläder. Det var svårt, men jag lyckades hålla fokus till skoaffärerna. =)

Jag tycker faktiskt inte att det är så roligt att titta på stövlar. Jag har alldeles för smala vader så alla fina stövlar ser ut som gummistövlar på mig. Jag kanske kan hitta max ett par stövlar i varje affär som överhuvudtaget skulle kunna funka på mina ben. Det gör ju att utbudet blir minst sagt begränsat. Jag hittade i alla fall ett par som jag köpte till slut. Jag har inte köpt nya stövlar på ett helt år trots att jag använder det varje dag. Eller jo... Jag har nog köpt sju par eller så, men inga som jag har behållit. Bland annat på grund av att de ser ut som gummistövlar eller kanoter till mina rasben...

Inga kommentarer: