fredag 30 januari 2009

Nu är det dags...

... att blogga lite igen kanske. Det var ett tag sedan sist.

Efter att jag var sjuk i början av förra veckan har det varit ganska hektiskt på jobbet.

Nu lagom till Japan-resan har jag kommit ikapp hyfsat bra och det känns som om jag har läget under kontroll inför nästa vecka.

Det blir bara mer och mer oroligt på Volvo och flera av mina kollegor som också är konsulter måste sluta.

Jag insåg härom dagen att jag hade blivit fullständigt förkrossad om jag inte skulle få vara kvar på Powertrain. Jag trivs ju så himla bra - arbetsuppgifterna är roliga, jag har bra koll på läget och världens goaste kollegor (och vänner) både på kontoret i Göteborg och runt om i hela världen. Under det dryga året som jag har jobbat där har vi blivit ett riktigt bra team tycker jag. För ett år sedan var många i det globala nätverket nya, men nu jobbar vi riktigt bra tillsammans - trots att vissa av oss aldrig har träffats. Usch, jag lever kanske lite för mycket för jobbet...

Med nyinköpt hus är man självklart extra orolig för hur allvarlig downturn kommer att bli...

Imorgon bär det alltså av till Japan igen. Jag håller på att packa lite nu. Eller, nej. Jag packade lite förut. Nu tittar jag på Let's Dance. :-)

På söndag när jag kommer fram ska Megumi ha "welcome back"-party för mig. Såå gulligt! Hennes kompisar ville tydligen veta vad jag var för någon prick så hon har bjudit in dem och mig till sin lägenhet! Det ska bli himla trevligt. Jag får verkligen försöka sova ordentligt på planet så att jag är hyfsat pigg och fräsch när jag kommer fram.

Sen drar ju arbetsveckan igång med utbildningar hela dagarna. Jag känner dock att jag har koll på läget och japaner är väldigt bra elever.

Undrar hur mycket kläder man behöver ha med sig för 2 veckor!? Kan man ha med sig två par stövlar!? Hmm.. Jag får se vad som får plats i resväskan!

Kanpai!

1 kommentar:

Anna sa...

Hoppas du får en bra resa! :)

Kramar