söndag 14 september 2008

Den nya SP:ettan och en massa trattisar

Redan söndag - helt obegripligt...

Det har varit kanonfint väder nästan hela helgen, men kallt. Igår var vi ute och åkte med Magnus nya leksak. Det var flera år sedan jag var MC-spätta senast men efter en stund vande jag mig återigen vid att det går fort och lutar i kurvorna.

Den nya MC:n är en Honda SP1 (SP:ettan) och den är röd och fin... Inte så jätteskön att sitta bak på dock...

Jag tyckte att han skulle köpa en sån där glidarhoj med sköna skinnsäten och ryggstöd, men jag hade inte mycket att säga till om i den frågan...

Detta var ev av mina favoriter när vi kikade annonser på blocket - vilken ser skönast ut att sitta bak på???

Igår tog vi i alla fall SP:ettan ner till Kungsbacka och hälsade på Emma med familj. Jag har inte sett dem på evigheter så det var riktigt trevligt! =) Därefter var vi ute och red tillsammans för andra gången på sju år! Efter dagens slut kom vi dock fram till att jag föredrar mina hästar och Magnus föredrar snabba motorcyklar. Vi skrattade också lite åt hur otroligt fascinerade småpojkarna var över att få sitta på motorcykeln och hur glada småtjejerna blir när man rider förbi med hästarna. Undrar varför det är så egentligen?!

Idag har jag ock mamma gått en lång härlig skogspromenad runt Yxsjön! Vi hittade massor med kantareller och trattisar under vår fyratimmarsutflykt och fötterna är lagom möra nu...

Andra delen av vår härliga sjö...

Både mamma och jag hade faktiskt badkläder med oss, men det var lite för kyligt för att vi skulle våga oss i...


Söndagskvällen har ägnats åt att rensa svamp och nu ska den torkas... Magnus tycker att jag är galen som lägger ner så mycket tid på det här när man kan gå och köpa "färdiga" svampar i affären. Jag tror dock att han ändrar sig sen när han kan få smaskig trattkantarellsås när som helst under vintern...

En härlig låt att lyssna på en söndagkväll i september...

Inga kommentarer: