tisdag 16 september 2008

Vad gör man med en fin tomt utan bygglov???

Jo, det har jag äntligen kommit på! Den har nämligen fått bli en ny hästhage!

Idag tog jag semester bara för att sätta upp staket, röja och dra tråd. Efter mycket slit blev hagen tillräckligt klar för att hästarna ska kunna gå där imorgon.

Det finns en himla massa buskar och annat skräp kvar som behöver eldas upp och det ska bli höstens nästa projekt - ett bra evighetsprojekt för rastlösa mig. Tills dess kan hästarna få går där och äta upp de värsta snåren!

De kommer att bli jätteglada för sin nya stora hage med en massa växtlighet att sysselsätta sig med. Om man tittar på deras andra hagar kan man konstatera att de håller borta snår och småträd väldigt bra... Och alla som har koll på hur snabbt sådant växer inser hur bra det är att slippa hålla efter det själv.

Så - om man någon gång får bygglov kommer tomten att vara öppen och fin och rabatterna gödslade och klara! ;-)

Vid sommarhagen... Inte riktigt som min nya snåriga skogshage men ändå... ;-)

Utsikt från mamma och pappas balkong - min dröm är att få bygga ett eget hus här ute...

Här får ni en bra låt att lyssna på så här när sommaren börjar bli alltmer avlägsen - All summer long

Nu ska jag krypa ner i ett varmt skumbad! =)

Inga kommentarer: