fredag 10 oktober 2008

Head over heals...

Fredag igen! Tiden bara springer iväg och jag springer med - hals över huvud...

Det har varit mycket på jobbet i veckan och stämningen på AB Volvo är lite skakig för tillfället... Man får väl se hur tryggt man sitter som konsult!? Jag vill verkligen inte bli utkastad just nu, både för jobbets skull men även för det sociala nätverk som jag fått under mitt år i Volvo-världen! Jag var senast idag ute med tjejerna från Powertrain - idag även med en nybliven Göteborgare som flyttat hit från Frankrike (en mycket trevlig tjej som jag bland annat varit på "cherry blossom tour" med i Japan). Tyvärr var både Karin och Linda sjuka idag, men vi har många andra saker inplanerade med tjej-gänget framöver!!! =)

Japan april 2008. Carole från Frankrike (som precis flyttat till GBG) och Megumi från Japan (som jag ska till Thailand med) - två av många mycket trevliga Volvo-tjejer!

Jag håller alltså tummarna för att jag ska få stanna på mitt uppdrag och jag kan inte låta bli att le när jag tänker på vad en annan tjej på Volvo upprört sa till mig i veckan: "det är faktiskt skillnad på konsulter och konsulter". Jag tror att hon menade det på ett positivt sätt för min del och det känns ju bra! ;-)

Inga kommentarer: