måndag 20 oktober 2008

Vilsen själ på vift i Istanbul...

Trots långa restider och misstänkt magsår har jag haft en fantastisk helg i Istanbul! :-)

Nästan som fotot i förra blogginlägget! ;-)

En nackdel med Istanbul var dock all trafik. Vi blev sittande i köer varenda dag. Lite frustrerande när man vill uppleva saker, men det kunde man väl nästan räkna med efter förra årets Åre-resa då vi spenderade 12 timmar mer än beräknat i ett tåg! ;-)

En av kvällarna fick vi se magdans och andra turkiska uppträdanden!

Efteråt fixade Hugo en egen uteterass till oss - med utsikt över Bosporen och champange - det var helt fantastiskt!

Som riktigt dumma turister blev vi runtkörda i fem bussar - bland annat till Blå moskén!


Vi var jättefina i våra röda Sigma-tröjor, men det är inte riktigt min påse chips att resa på det sättet! ;-)

Då var det betydligt bättre när vi fick lite fri tid! Vi var ett gäng som med Laila som kartläsare begav oss till Grand Bazar och kryddmarknaden för att shoppa! Laila var inte bara bra på att läsa kartan - hon var även grym på att pruta!
Det bästa på hela resan var vårt lilla äventyr på lördag eftermiddag när vi fick uppleva Istanbul på riktigt genom att utforska själva och ta oss tillbaka till hotellet med diverse kollektiva resmedel. Trots alla upplevelser gick hemresan snabbare än vad den gjort med bussen dagen innan! :-)

Sista kvällens middag!

Mycket raki, många skratt och lite sömn blev det! =)

Som vanligt när jag är iväg blir jag sjukt rastlös och vill bara resa mer, se mer, uppleva mer och har inte alls någon lust att åka hem! Jag vet inte när det ska gå över...

Inga kommentarer: