söndag 1 februari 2009

Girls night @Megumi's place

Nu är jag framme i Japan.

Flygresan gick bra - jag börjar väl vänja mig vid långflygningar och jag kan till och med sova lite nuförtiden.

Väl framme på Omiya Palace packade jag upp resväskan, åt en snabblunch och tog en powernap.

Sen blev jag hämtad av Megumi för lite girls night i hennes lägenhet (det var en kille med men han gjorde inte så mycket väsen av sig). Man kan väl säga att bostadsstandarden är något sämre än i Sverige - litet och svinkallt är en bra sammanfattning!

Vi åt god mat sittandes på golvet, snackade tjejsnack samt tittade på våra bilder från Thailand. Det var lite knytkalas så alla hade med sig något. Själv bidrog jag med svensk godis, vilket var väldigt uppskattat. Det var även skoj att bläddra i den japanska IKEA-katalogen. De har lite annat utbud, men klassiker som Ektorp, Hemnes och Malm finns här också!


Megumi och hennes syster i köket!

Imorgon ringer klockan tidigt (23.00 svensk tid) så jag måste försöka sova nu. Återkommer med mer skvaller från sushi-land en annan dag!

Moshi moshi!

Inga kommentarer: