lördag 8 november 2008

En lat dag på Nai Harn Beach

Trots att det var mitt i natten i min dygnsrytm vaknade jag ganska tidigt den första morgonen i Patong!

Håret var lockigt som vanligt i sådant fuktigt klimat - jag blir lika chockad varje gång! ;-)

Jag ville ju bara ut i värmen så direkt efter frukosten begav jag mig iväg ner till stranden! Patong Beach var dock alldeles för rörig för mitt humör, jag ville ju bara slappa i lugn och ro efter en tuff arbetsvecka. Istället tog jag en tuk tuk till "Nai Harn Beach" som jag hade fått tips om!


Där var det mycket lugnare. Nästan inget folk och inte alls lika många som fösökte sälja saker, massage eller diverse åkturer med bananbåtar, jetski osv.


Nöjd och glad slog jag mig ner i en solstol och bara njöt av värmen - ända tills det började regna! ;-) Det kom en rejäl skur mitt på dagen, men det var inte värre än att jag kunde krypa in under mitt parasoll och vänta lite!

När jag skulle hem slog jag en signal till samma taxiförare som hade kört mig dit.

Han hade då med sig otroligt söta dotter som han satte bak på flaket med mig. Hon sa ingenting men satt och log gulligt hela resan. Det var säkert noga uträknat och självklart fick hon lite dricks! ;-)

På hemvägen stannade vi också för att titta på utsikten, men jag blev mest fascinerad av denne Buddha som satt på toppen av ett berg!

Efter en dag i Thailand alldeles ensam insåg jag att jag faktiskt gillar att resa själv. Det är en otrolig frihet att kunna göra precis vad man vill och jag hade säkert kunnat roa mig en hel vecka ensam utan problem (vilket jag oroade mig för när jag funderade på om jag skulle stanna en eller två veckor).

Hur som helst - framåt kvällskvisten kom Megumi och det var såklart jättekul att ses!

Kvällen ägnades åt ett kort besök hos hotellchefen och hans fru (som låter oss bo och äta frukost gratis). Vi hade med oss lite presenter till dem från Sverige och Japan. Därefter lyckades vi hitta ytterligare en Thailändsk restaurang! Inte illa! ;-)

Inga kommentarer: