onsdag 12 november 2008

Loy Krathong på Phi Phi Islands

På onsdag morgon bar det av till Phi Phi Islands. Sist jag var där stannade vi bara över dagen. Det var för lite så nu bestämde vi oss för att stanna en natt också. Vi fick tag på en "sea view bungalow" och möttes av följande utsikt från altanen och sovrummet! =)

Efter att vi lämnat våra grejor på hotellet och ätit lite lunch tog vi en taxi-båt till Maya Bay. Megumi blev lite sjösjuk, men jag var i mitt esse. Jag hade kunnat spendera hur lång tid som helst så här. Är jag deprimerad, ledsen eller arg - sätt mig på en båt i solen på havet så mår jag utmärkt sen! :-)

Det blev ju inte sämre när man kom fram till denna paradisstrand!

Det var ganska lugnt på Maya så vi hade åtminstone delar av stranden för oss själva!

PÅ vägen tillbaka stannade vi och snorklade på ett ställe och åkte förbi "Viking Cave". Jag vet inte om de bor folk här inne men det såg ut så!

Väl tillbaka på hotellet fick vi återigen njuta av den härliga utsikten! Så här hade man lätt kunnat ha det jämt!

Efter Patongs myller var det lugnt och skönt på Phi Phi. Ännu mera fridfullt hade det varit om de inte var tvugna att skjuta av fyrverkerier var 3e minut...

Till middag blev det skaldjur på en restarang vid stranden. Vi hade varsin blomma bakom (höger) öra - i Japan betyder tydligen det att man är "available"!

Även denna kväll firade man Loy Krathong och vi tog seden dit vi kom och köpte varsitt blomsterarrangemang. Det är meningen att man ska ta något från kroppen (hår, nagel eller dylikt) och placera på sin flytande blomster-flotte. När man sedan skickar ut den i havet skickar man samtidigt ut allt "dåligt".

Här flyter våra bekymmer iväg... Man kan ju alltid hoppas det i alla fall!

Inga kommentarer: