söndag 9 november 2008

En dag på Nai Harn och ovanliga upplevelser

Söndagen påbörjades ungefär på samma sätt som lördagen förutom att jag hade sällskap!

Megumi tyckte liksom jag att Patong Beach var lite för turistig så vi tog återigen en tuk tuk till Nai Harn. Även idag stannade vår taxichafför på denna utsiktsplats.

Det kom inget regn medan vi låg på stranden men man kunde se att det regnade rejält ut över havet!

På hemvägen ville Megumi stanna och rida elefant. Det var svajigt och annorlunda, men i slutändan kändes det bara sorgligt att stödja denna verksamhet. Varken elefanten eller hennes skötare verkade särskilt lyckliga med sitt liv...

Under söndagskvällen fick vi uppleva ytterligare en lite annorlunda sak. Efter middagen skulle vi sätta oss på en mysig bar och ta ett glas vin. Baren var dock inte vilken bar som helst visade det sig. För att göra en lång historia kort slutade det hela med att vi spelade 4-i-rad med två strippor/prostituerade. Till en början tyckte vi att det var lite komiskt men när de ville att vi skulle börja bjuda dem på drinkar fick vi nog och gick därifrån.

Man kan inte påstå att man känner sig stolt över att vara svensk när man ser alla feta västerländska gubbar med unga söta thailänskor...

3 kommentarer:

mon amie sa...

Åh, jag älskar verkligen Nai Harn beach! Längtar tillbaka. Kände du ditt japanska resesällskap innan du åkte? Jag har ibland svårt att hitta resesällskap när jag ska åka på semester. Har du flyttat från Mölndal ännu? Jag bor i Gbg också oh ska flytta tillbaka till min hemstad i Blekinge.
Skön helg önskar Mon amie

mon amie sa...

Mölnlycke menade jag ;-)

Maria... sa...

Hej!

Jag har flyttat till Mölnlycke! :-)

Ja, jag kände mitt resesällskap innan. Vi jobbar tillsammans fast i olika delar av världen. Vi har träffats i Japan två gånger och i Sverige en gång. I Februari ska jag dit igen! :-)

Lycka till med din flytt!

// Maria