måndag 3 november 2008

Mot nya mål... ?!

Det händer mycket nu.

Jag och M ska gå isär. Det är sorgligt och tungt. Men vad ska man göra när man inte kan leva tillsammans?! Vi var vänner förra veckan efter att vi bestämt oss för att bryta. Det var som att alla spänningar, förväntningar och besvikelser bara släppte... Det är ännu sorgligare.

Jag ska flytta, men jag vet inte vart. Jag tittar efter lägenheter och har lagt ett bud på ett hus. Nu får ödet avgöra. Jag tror dock att jag hade trivts i ett litet hus. Jag kan se mig själv sitta framför brasan med Svea i knät och läsa en bok. Det känns väldigt mycket mer lockande än en liten lägenhet i stan! Ja, jag vill verkligen bo i ett hus på landet, sen får man väl se hur det skulle vara att bo där själv!

Huvudsaken är nog att jag får landa lite. Det är för mycket nu. Detta... Projektledar-certifiering (IPMA nivå D) och semester före torsdag. Det är mycket på jobbet också. Roligt som vanligt, men mycket att göra innan semestern.

Idag var min kollega Elisabeth med i Computer Sweden: Virtuella Team kräver effektivitet. Det är sådant jag jobbar med!

Så - vad händer nu då?! Det återstår att se! Först och främst ska jag läsa projektledningsbok och åka till Thailand en sväng, sen får vi se vart ödet styr...

White Sand Beach i Khao Lak - Man får väl bara inse att man går på grund lite då och då! Sen gäller det att ta sig därifrån...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på Dig vännen... vet hur jävla jobbig det är å gå isär. Men känns det inte bra så är det de enda rätta. Glöm inte att det är i storm som man faktiskt lär sig segla...
Hör av dig om fika om du har tid å ork.
Kram Lena

Anonym sa...

Tänker på dig Maria, låt det vara jobbigt nu och låt känslorna flöda. Du kommer tillbaka och jag tror också att du skulle passa bra i ett litet hus. Är du på kontoret nåt framöver? Kramar i massor