söndag 28 december 2008

Långpromenad och middag på stan

Även igår blev det mycket frisk luft! Jag, Anna och Shona gick nämligen runt Stora Delsjön!


Fika och grejor hade vi med oss - det var en riktigt härlig och välbehövlig promenad!

Shona kastade trånande blickar på våra skinkmackor och svag som jag är för stora bruna ögon fick hon smaka... Lite! ;-)

Framåt kvällskvisten när vi hade ridit på varsitt håll begav vi oss in till stan och åt middag på El Corazon - kan tänka mig att pastan och vinet kvittade långpromenaden men det var det nästan värt! :-)

Vi sov hos Anna och i morse knallade vi bort till Avenyn och åt en riktig brakfrukost på Condeco.. OK! Jag erkänner! Det finns vissa fördelar med att bo i stan, men jag ångrar ändå inte mitt husköp i skogen. ;-)

På eftermiddagen idag har jag bland annat besökt en ny möbel/inredningsaffär i Partille - Nordik. Det fanns mycket fint, men jag blir alldeles förvirrad när jag kommer in på sådana ställen.

Det saknas nog en kvinnlig gen hos mig eftersom jag inte är lika tokintresserad (och duktig) på inredning som alla andra tjejer tycks vara. Innan man kan köpa något behöver man ju ha ett helhetstänk vilket innebär att jag inte får köpt något alls!

Jag kunde inte ens bestämma vilken färg jag skulle ha på handdukarna i mitt nya badrum... Tur att man har kompisar som kan hjälpa till med helhetsplanen! ;-)

Efter min misslyckade runda på Nordik var jag hos Magnus en sväng och sen gick vi och tränade. Det var riktigt gott! Tänk vad en runda på gymmet kan göra för humöret ibland! ;-)

Inga kommentarer: