torsdag 25 december 2008

När juldagsmorgon glimmar...

Julafton firades hos stora storasyster i Hyssna!

De hade julmysigt i stugan med brasa och allt annat som hör julen till.


God mat blev det såklart (mamma gör världens godaste ("Janssons") och en hel del sötsaker. Kalle Anka, tomte, julklappar och risgrynsgröt i sedvanlig ordning.

När vi kom hem därifrån framåt kvällskvisten var man lagom julmätt och trött, så jag och mamma tog en liten promenad - förbi mitt hus så att jag kunde drömma mig iväg lite grann! :-)

När vi kom in igen tände vi en brasa och värmde lite glögg, sen satt pappa och berättade om "gamla tider".

En lugn och skön julafton helt enkelt, man kan ju sitta hur länge som helst framför öppna spisen!

I morse kom mamma dock upp till mig klockan 06.00 och ville att jag skulle följa med henne till julottan - vilket jag faktiskt gjorde - även om jag kände mig ungefär som Kalle Anka på julafton när han är ute och campar med Musse och Långben... gääsp!

Det var mysigt med lite julmusik och när man kom hem vid åtta började det ljusna så smått över sjön. Det kommer att bli en fin dag!

Nu ska jag ut och rida en sväng och sen kommer båda systrarna med familjer hit för att fira julafton nummer två! ;-)

Inga kommentarer: