söndag 14 december 2008

Tredje adventshelgen

Det har minst sagt varit en hektisk helg.

I fredags efter jobbet bar det direkt av till Pernilla för en "göra julgodis"-fest med Volvo IT kollegorna.

Vi var ca 20 personer som var indelade i olika godis-lag. Vårt lag skulle göra Fudge och självklart vann vi hela tävlingen! :-) Sen blev det lite singstar och trots att jag körde och tänkte åka hem tidigt blev klockan ganska mycket innan jag kom i säng.

Upp tidigt på lördagen för att fixa hästen och sen bar det av till Partille med transporten för att hämta de sista grejorna. Tråkigt tråkigt tråkigt och väldigt ledsamt var det......

Lite muntrare blev det på kvällen när jag, Anna och Kicki träffades för lite partaj! Vi började med mat hemma hos Anna och knallade sedan bort till Excet och gled förbi hela kön! Det var många år sedan jag var på Excet men det var fortfarande ingen hit! Väldigt kul att träffa Anna och Kicki som är nyss hemkommen från Nairobi dock!

Klockan var nog närmre morgon när jag kom i säng, men jag fick masa mig upp hyfsat tidigt idag också.

Hästen skulle fixas innan det bar iväg till Linda och Jesper på "äta-100-sorters-julgodis-och-dricka-glögg"-kalas. Det var himla mysigt och julstämningen börjar så sakta infinna sig. Planen var att jag och Anna därefter skulle gå en sväng på Liseberg. När vi åkte förbi entrén och såg kön av småflickor som skulle in och titta på Darin ångrade vi oss dock. Jag är tveksam till om Lisebergs vakter är lika lättflirtade som vakterna på Excet...

Det blev pasta på Restarang Söder istället!


Än så länge håller jag mig sysselsatt, men jag är rädd att söndagarna är de dagar som det kommer vara jobbigast att vara singel. Då vill man ju bara krypa ner i soffan och titta på en bra film med någon man tycker om!

Inga kommentarer: