onsdag 10 december 2008

Powergirls...

... är ett uttryck som nyligen myntades av en av tjejerna på jobbet! Jag hörde det första gången i lördags när vi bakade julgodis hos Linda.

Lindas pojkvän Jesper tyckte att det var jättetöntigt och det kanske man kan hålla med om, men lite roligt också för de som förstår! ;-)

Tänk vad några trevliga kollegor kan göra för trivseln på jobbet. Vi är runt sex stycken tjejer som umgås flera gånger i månaden. De senaste veckorna har vi lunchat nästan varje dag och i lördags var vi som sagt hos Linda och gjorde julgodis.


Min coach frågade idag hur bra jag trivdes på jobbet på en skala mellan 1 till 10 och jag svarade 9 - minst. Jag kan faktiskt inte tänka mig något som jag hellre skulle vilja göra just nu. Sen finns det ju alltid en del småsaker som man hade velat ändra på!

Inte alltför långt kvar till jul och inga klappar inhandlade... Ikväll har jag varit ute en sväng med hästen tillsammans med systern och en annan granne! Det är kallt som attan om dagarna, men väldigt skönt när man fått komma ut och röra lite på sig i friska luften! En skidresa nu hade inte varit fel! :-)

1 kommentar:

mon amie sa...

Jag är jätteavis på alla som har en massa härliga arbetskamrater! Vad roligt det låter :) Just nu har jag enbart en arbetskamrat och har haft ganska länge, men snart börjar mitt nya jobb ;-)

Hälsningar mon amie, som hittat din blogg via "pieces of me "