lördag 7 juni 2008

Att må bra...

...är viktigt och det är inte särskilt svårt när det är som det är i Sverige just nu..

Idag såg vi de första molnen på flera veckor - ja, sen innan Grekland faktiskt - men de har blåst bort nu igen.

Jag är husvakt åt mina föräldrar för tredje dagen och sitter på balkongen och väntar på Anna som ska komma bort och äta lite mat innan vi åker in till stan en sväng. Det är 27 grader i luften och 25 i sjön. Helt underbart att vara här ute när det är så här! Jag och Magnus åkte hit efter jobbet i torsdags, nationaldagen spenderade vi på bryggan och igår kväll grillade vi med systeryster+familj. Har mest varit nere vid sjön idag också, men nu är jag som sagt själv och väntar på Anna.

Annars inget nytt! Intoduktionsutbildningen i Skövde var trevlig, vi spelade minigolf och hade roligt på kvällen och jag var även ute och sprang 8 km med Hugo från Örebro-kontoret. Inte illa för en som inte gillar att springa. ;-) Det är skönt att tempot börjar avta lite på jobbet och jag hoppas att det fortsätter så över sommaren.

Foto från Karpathos.

Finns det förresten någon (om det överhuvudtaget är nån som läser min blogg) som kan tipsa om en bra kamera? Jag ska köpa en ny kamera som tar bra bilder, men vet inte vilken...

1 kommentar:

Anders Bratland sa...

Man får nästan beskriva vad som är viktigt när man letar efter kamera. Storleken, snabbheten, bildkvalitet, stor display osv. En systemkamera plus en bra kompaktkamera som man har med sig överallt är nog min favoritkombination.