söndag 1 juni 2008

Som på den gamla goda tiden...

Vilken fantastiska dagar det har varit. Inte ett moln på himmelen på hela helgen! :-)

Idag blev det lite sovmorgon och ingen löprunda.

Vi åt frukost på balkongen. Jag tyckte att det var mysigt, men sambon tyckte nog inte att det var värt besväret att bära ut alla saker för att trängas vid det pyttelilla cafébordet.

Jag åkte upp till mamma och pappa så fort jag bara kunde för ytterligare en härlig dag på bryggan. Magnus var hemma och grejade med sin nya projektor men han kom upp en stund och badade han också.



Framåt eftermiddagen rodde jag, precis som på den gamla goda tiden, bort till Anna på andra sidan sjön. Jag hade köpt "Att välja glädje" till henne. Den boken fick mig att må så mycket bättre så jag hoppas att den åtminstone kan hjälpa henne lite grann nu när hon är så nere. Vi satt på deras brygga och småpratade ett bra tag vilket var väldigt mysigt. Förr i tiden brukade vi ofta ro eller gå över isen till varandra - jag skulle gärna ha det så igen..

När det är sånt här väder drar jag mig verkligen för att vara inomhus. Till och med att mocka hästarnas sommarbeteshage var härligt idag. Men jag måste varit en rolig syn för alla bilar som åkte förbi där jag gick i min korta sommarklänning och grova kängor och skyfflade hästskit. ;-) Gav inte upp förrän myggen blev för påflugna... Då köpte jag med mig en pizza och åkte hem till Magnus, den nya projektorn och motorvägen igen.

Värmen verkar hålla i sig och jag har noll motivation till att jobba imorgon...

Inga kommentarer: