måndag 23 juni 2008

Sill, färskpotatis och havsluft

Vi firade midsommar på Ängön i år och även om det inte blev någon midsommarkrans till håret så behövdes det allt plockas lite blommor till bordet...

Det blev en traditionell midsommar med sill, nubbe, färskpotatis och grillning på kvällen. Det var mysigt över lag, men med Magnus tjejkompis och hennes man samt ett nyförälskat par kände jag mig lite i vägen ibland. Jag var ganska nykter och höll mig till maten i köket en del, vilket i och för sig de andra uppskattade. :-)
Trött Mia diskar... ;-)

På midsommardagen var vi på Flinks en sväng - det var mycket folk i glasskön, men vi tog en promenad till Malö Camping och köpte glass där istället. Det var soligt, men blåsigt, fast det kan vara ganska härligt när man är ute vid havet! =)
Det här stället är en riktig svensk sommaridyll - visst ser det mysigt ut?
För övrigt hann vi med en tur till Lysekil och ganska mycket snickrande på friggeboden. Tro det eller ej, men jag har både sågat, borrat och spikat! =)

Det fina vädret höll inte i sig så länge och nu är det riktigt ruggigt ute. Även om det är lite skönt att vara hemma så saknar jag den friska luften ute vid havet. Jag trivs verkligen med att gå och pyssla i och utanför stugan och den ständiga ångesten som gnager i mig här hemma försvinner när jag är iväg - speciellt vid havet!

Nästa helg åker jag och två av syskonbarnen ut igen. Mamma och pappa är redan där uppe då och vi ska lägga i båten!

1 kommentar:

Anna sa...

Åh va mysigt det ser ut! :)
Hoppas allt är bra!

Kram Anna i norr