tisdag 10 juni 2008

En coach...

För några veckor sedan kom en kollega skuttande och såg extra glad ut. Hon berättade att hennes coach hade kommit tillbaka från sin mammaledighet.

En coach som gör att man blir sprudlande glad?! Det skulle jag också vilja ha! Sagt och gjort, min kollega skickade ett erbjudande från coachen där det stod beskrivet om handlingsplaner etc. Precis vad jag behöver!? Eller?? Jag bokade i alla fall in ett prova-på samtal och det har jag haft nu ikväll.

Det var svårt att veta var man skulle börja. Vad ska man berätta för en främling i telefon? Men det var lika bra att berätta allt - eller så mycket man hann med på en timma...

Tankar efter samtalet: Man har kanske mer issues än vad man tror, kanske har jag bagatelliserat saker och mig själv? Det finns många besvikelser inom mig och jag är nog lite bitter (vill inte vara bitter :( - jag har ju inte ens fyllt 30 - fast det säger ju Magnus också att jag är).

Hon tyckte att det lät som om jag hade låg energi. Hon sa att enda gången jag lät glad var när jag berättade om att jag var trött på mornarna (när jag skulle berätta om en typisk dag), vad är det att låta glad över? Jag tycker ändå att jag varit ganska glad och positiv på sista tiden. Mycket mycket mer än för några månader sedan! Och att jag inte lät glad när jag berättade om vad jag tycker är roligt - det var konstigt!?

En annan sak som hon kommenterade var att jag pratade om mig själv i tredje person - på ett passivt sätt - inget som jag har tänkt på själv.

Vi bestämde i alla fall för att fortsätta prata och bokade in ett nytt möte nästa vecka. Vi får väl se vart det leder, jag hoppas att jag hamnat i rätt forum i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Go girl, bra att du tar emot coaching, det behöver alla!
Maria du är fin och go tjej glöm aldrig det!