söndag 8 juni 2008

Basilika-mojito & ännu en perfekt sommardag

Börjar bli tjatigt att berätta om det fina vädret, men det håller i sig!

Efter middagen igår - Anna handlade och jag lagade pastasallad med pesto, pinjenötter och avocado samt kycklingfilé med parmesan - var vi i stan en sväng. Det är inte ofta man kan gå på stan utan jacka och sitta på uteserveringar utan att frysa, men igår var en perfekt kväll för att sitte ute och dricka fruktiga drinkar. Jag som inte gillar sötsliskiga saker (typ Isbjörn & Gröna Hissen och såna drinkar som man drack på Stena Danica när man var 17-18) har blivit en drinkdrickare så här på gamla dar efter att jag upptäckt hur mycket goda fruktdrinkar det finns nuförtiden! Basilika-mojiton blev en ny favorit.

Idag har jag både hunnit med nyttiga saker som att tvätta bilen och greja lite här hemma (passar fortfarande mammas & pappas hus och katterna i "byn") samt att sova och läsa på bryggan. De senaste dagarna har det varit fullt fart på syskonbarnen nere vid sjön, men idag var jag själv nästan hela tiden och kunde slappa rejält. Nu på kvällskvisten masade jag mig även bort till Soleil och red en sväng i paddocken!

Imorgon är det nya friska tag på jobbet! Jag hoppas att jag blir lite piggare tills dess!

Inga kommentarer: