tisdag 1 juli 2008

Familjehelg

Det har varit en härlig helg på sommarstugan. Efter att vi fått i båten på lördagen (eftersom jag länge har varit den enda i familjen som har dragkrok har det blivit mitt uppdrag) blev det riktigt fint väder. Vi tog därför med oss lunchen bestående av plättar till Harholmen och hade en riktigt go eftermiddag i solen! :-)



På lördag kväll kom Anna upp och vi pratade, som mamma sa; "problem". Satt högst upp på strutsholmen en lång stund och ältade våra miserabla liv! ;-) Men trevligt var det och vi fortsatte vårt prat över ett glas vin lite senare på kvällen samt i Lysekil på söndagen! Anna stannade ända till söndag kväll så vi han grilla och äta en massa god mat med mamma och pappa också.

När Anna åkt och jag börjat packa ihop mina saker framåt kvällskvisten bröt Oscar ihop fullständigt. Han låg i soffan och snyftade fram att "-jag vill inte att Maria ska åka hem".

Vilken moster kan motstå något sådant?? Inte jag i alla fall! så istället för att sätta mig i bilen och åka hem till motorvägen läste jag saga en timma och gick en lång kvällspromenad med mamma.

Att åka till jobbet direkt på måndag morgon tog inte mycket längre tid än att åka hemifrån en dag med mycket köer så det är absolut något jag kan tänka mig att göra igen! Helgen blir så mycket längre om man spenderar söndagkvällen med att promenera kuststigen...

Inga kommentarer: