fredag 18 juli 2008

Tempura och Bic Camera

Sista dagens utbildningar flöt på bra, till skillnad från igår då ingenting fungerade. Halsen klarade sig precis igenom dagen och jag försöker nu kurera mig med alla piller jag kan.

Idag är första kvällen sen i söndags som jag spenderar själv och det är riktigt skönt. Jag har varit ute och ätit tempura här i närheten. 45 kr för tempura (med räkor och grönsaker), ris, misosoppa och en öl är hyfsat billigt...

Sedan begav jag mig till Bic Camera som är en av Japans största elektronikkedjor. När jag kom hem från Japan förra gången fick jag nämligen högljudda klagomål på att jag inte köpt några leksaker till Magnus. Han hade varit grön av avund om han vetat hur denna affären såg ut (fast jag var tvungen att ringa och berätta såklart). Jag gick runt en bra stund och när de nästan skulle stänga såg jag att de hade en våning till. När jag skulle betala hänvisade de mig till våning 3 som var ytterligare en våning upp. Där hade de dessutom roliga (tjej)-grejor! Då man inte fick handla "duty free" utan pass slutade det med att jag la undan mina grejor. Jag får helt enkelt återkomma i morgon eller på söndag, då jag även har lite mer tid att kika på vån 3 och utforska om det kanske till och med finns en fjärde våning...

Tani-san hämtar oss på hotellet kl. 7.15 imorgon bitti för att åka på sightseeing till Nikko så nu är det snart dags för sängen...

Och förresten! Nu har jag semester! =)

Inga kommentarer: