söndag 13 juli 2008

"Simply sleep" - yeah right!

Jag sover inte på flygplan, inte ens med sömntabletter.

De dryga tio timmarna till Tokyo ägnades istället åt:

1. En bok
2. Slutet av "Calendar Girls" - som jag redan har sett
3. "Drillbit Taylor" - en ganska underhållande, men (som vanligt) lite överdriven amerikansk film
4. "21" - en hyfsat bra film om ett gäng studenter som åker till Las Vegas på helgerna och "räknar kort" och "fuskar" till sig en massa pengar.
5. Andra halvan av boken..

Väl framme i ett varmt och fuktigt Tokyo slocknade jag som en stock på bussen. Åt lite innan jag checkade in och sen somnade jag som en stock i hotellsängen. Jag vet verkligen inte vad det är med mig och flygplan. Jag är ju inte rädd så det är inte därför jag inte kan sova. Det måste vara den obekväma ställningen (men då är jag ändå mycket mindre än många av de som kan snarka sig igenom en hel långflygning...

Nu är klockan 16.35 så nu får det vara färdigsovet för en stund!

Får väl förbereda mig lite inför morgondagens seminarie. Jag ska möta upp tjejerna för middag lite senare!

Hotellet där jag befinner mig!

Undrar om jag ska gå och köpa ett paraply också? Jag glömde mitt hemma och man är naken utan paraply här. För det första regnar det nog ett par gånger om dagen fortfarande och för det andra så använder folk sina paraplyn som skydd mot solen när det inte regnar.

Utan paraply i Japan funkar helt enkelt inte!

Tjing!

Inga kommentarer: