tisdag 1 juli 2008

Tokyo - inte alls "The Loneliest City of All"


Om en och en halv vecka ska jag åka till Asien för tredje gången i år. Thailandsresan i jan/feb var mitt första besök där och jag har fått möjlighet att åka tillbaka fler gånger än vad jag kunnat föreställa mig!

Jag var i Japan med jobbet i april och nu är det som sagt dags igen. Det ska bli riktigt roligt att träffa alla igen och beslutet om att köra utbildningarna han knappt fattats innan jag fick mail från mina japanska vänner Megumi och Kana om festivaler och aktiviteter som de ville ta med mig på. =)
Ååh, vad jag längtar efter "riktig" japansk sushi - det här var överlägset den bästa sushin som jag har ätit!

Jag trivdes otroligt bra i Japan och alla var så underbart trevliga och gästvänliga. Thailand var fint med alla paradisstränder osv, men Japan var fascinerande på ett annorlunda sätt samtidigt som mycket är likt hur det är här hemma. Tokyo kan ibland i filmer skildras som en främmande och skrämmande stad, men jag har bara positiva intryck. Kanske beror det på att vi blev omhändertagna av japaner och inte reste runt så mycket som turister - inte vet jag. Häftigt var det i alla fall!

Innan det är dags att packa resväskan ska jag dock ta hand om Megumi som kommer hit till Sverige i helgen. Vi ska hinna med både sightseeing på den svenska landsbygden, shopping och middag på stan. Är det fint väder kanske vi går förbi Ullevi och lyssnar på Bruce också!

Inga kommentarer: