måndag 14 juli 2008

Summimasen...

Japanska och engelska ord flyger runt i mitt huvud om vartannat...

Det har varit en intensiv dag!

För det första, att gå upp när klockan är 23.30 hemma känns fel i hela kroppen, även om man sovit ordentligt på natten. Äcklig hotellfrukost (imorgon blir det nog Starbucks) och sen iväg till kontoret/fabriken. Väl framme kände jag mig ganska hemma, jag har ju sprungit runt där en vecka tidigare så jag hittar även till de lite mer avlägsna konferensrummen nu.


Möten på morgonen och första seminariet efter lunch. Det är svårt att veta hur mycket man ska säga innan man lämnar över till översättaren, men efter en stund fick vi hyfsat bra flyt.


Åkte tillbaka till hotellet med min kinesiska kollega Isabella och åt japansk curry med henne och hennes kollega (som är här i andra ärenden). Till sist blev det lite shopping med Isabella här runt hotellet.

Här är förresten en länk till stället vi ska till på söndag.

Är det lika varmt som idag kan det nog bli riktigt skönt! Japanerna gnäller på värmen men så länge det är AC i mötesrummen njuter jag bara av att det är 35 grader ute. Det är UNDERBART!!! =)))

Inga kommentarer: