fredag 25 juli 2008

A perfect day...

Sista dagen i Japan blev en riktig tjej-dag.


Kana, Megumi, jag och Kanas systerson åkte tidigt iväg mot Tobu Superpool, zoo och nöjesfält som var ungefär som Skara Sommarland.


Efter att ha stått i diverse köer kom vi in på poolområdet som var stort och fullt med folk. Vi hittade dock en plats att lägga vår filt och tillbringade förmiddagen i de olika poolerna och vattenrutchkanorna.

I och med att man skulle passa barn på japanska fick jag lära mig ytterligare några ord, bland annat: "oida" som betyder "kom hit" - mycket användbart när man ska ha koll på en liten grabb bland alla människor! ;-) Jag lärde mig även "hana" som betyder "blomma".

Vi fortsatte dagen med en sväng i nöjesparken och sen åkte vi tjejer hem till Kana för att vila och spela wii. Trots att Kanas familj verkar väldigt välbärgad vad lägenheten yttepytteliten. Jag förstår att Megumi var imponerad över husen här i Sverige.
Något som jag blev lite imponerad över var dock parkeringsplatsen utanför Kanas hus. Finns det inte tillräckligt med plats får man ju hitta på något...

Innan denna "girls day" var över hann vi även med lite shopping och god japansk buffé. Sen bar det direkt av mot Hilton Narita (som var riktigt sunkigt) för att ha nära till flygplatsen på måndag morgon.

Nu är jag hemma i somriga, soliga Svergie igen och har SEMESTER! Jag saknar tjejerna i Japan och all god mat men jag är ganska säker på att jag kommer att få åka dit i jobbet snart igen. Om inte annat har jag ju en massa nya vänner att hälsa på!

Det är klarblå himmel ute idag. Jag har inte bestämt om det blir sjön eller havet nu på dan. Vädret verkar verkligen lovande inför kvällens Kent-konsert på Slottskogsvallen i alla fall! =)

Inga kommentarer: