fredag 6 februari 2009

En god vän - långt borta!

Det blev sent igår! Jag gjorde nämligen om hela upplägget på dagens utbildning! Resultatet blev dock bra och det är väl huvudsaken!

Efter förmiddagens session träffade jag ett gäng med globala projektledare. Jag visste inte riktigt vad de förväntade sig av sessionen, men vi hade två timmar på oss och jag ville att de skulle få ut så mycket som möljigt. När nästan två timmar hade gått frågade jag vad de ville att vi skulle fokusera på den sista kvarten.

De hade många önskemål! "-Visa mer!" "-Visa detta och detta och detta!" "-Hur gör man för att..." osv. osv. Det slutade med att vi höll på i 3.5 h! :-) Det är inte varje dag man har så engagerade elever!

Jag var hyfsat tom i huvudet när arbetsdagen och arbetsveckan äntligen var slut - det har blivit ganska många timmars arbete!

Efter jobbet tog jag och min goa vän Megumi tåget till en jättemysig stadsdel med små mysiga gator för att äta Thai-mat!

Vi blev nästan löjligt glada när vi såg denna Singha-affish där det stod om den Thailänska högtiden "Loy Krathong" som inföll i November när vi var på Phi Phi Island!

Efter god mat och god dessert funderade på om vi skulle gå ut någonstans, men det slutade med att vi gjorde som i Thailand - köpte med oss lite vin och snacks och begav oss till hotellet!

Istället för vår uteplats i Patong fick det bli mitt hotellrum! Inte riktigt samma sak, men vi slapp åtminstone mygg! ;-)

Det är inte bara positivt att ha vänner på andra sidan jordklotet. Man kan ju inte träffas så ofta som man hade velat. Fast när jag tänker efter så har jag träffat Megumi mer det senaste året än många av mina vänner i Sverige och vi har redan pratat om att åka till Grekland och New York tillsammans!

Inga kommentarer: