onsdag 4 februari 2009

Vardagslunk i Japan

Denna dagen var ungefär som gårdagen, förutom att det inte blev någon träning.

Seminarierna gick bra. Det är så roligt när man känner att man gör sån nytta. De har såå många frågor, men de har liksom ingen att fråga. Det känns rätt gott att komma hit och bara kunna svaren på alla deras frågor. Dessutom tycker jag om att hålla utbildningar. Inledningsvis var det lite stelt, men efter en heldag med samma grupp var vi riktigt bra vänner allihop!

Efter jobbet gick jag och åt lite mat. Jag gick till samma ställe som jag varit på två gånger tidigare. Första gången jag var där var precis när jag och Kicki anlänt med bussen från flygplatsen första gången jag besökte Japan i april förra året. Jag minns hur annorlunda och skrämmande jag tyckte att allt var då! Jag minns också hur jättesvårt det var att äta med pinnar - jag hade aldrig gjort det tidigare (inte ens sushi) men när jag kom hit var jag verkligen tvungen. Idag kändes stället ganska bekant och atmosfären var inte skrämmande längre. Man vet liksom hur allting fungerar. Nåja - inte riktigt allt kanske... ;-)

Nästa vecka när jag åker hem har jag totalt spenderat en månad i Japan. En tolftedel av det senaste året! Jag skulle nog kunna tänka mig att vara här under en lite längre period, fast samtidigt inte... Inte nu när jag snart har mitt hus hemma! Jag har dock inte tröttnat och jag vill absolut åka tillbaka igen!

Inga roliga bilder idag tyvärr! Deste roligare blir det säkert imorgon då jag ska ut och äta middag och sjunga karaoke med tjejerna! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nästan värt att lösa en biljett dit bort....bara för få att höra dig sjunga karaoke tillsammans med japaner...*S*

Maria... sa...

Tycker vem? =)