fredag 27 februari 2009

Hänt i veckan & motorsågshjälp sökes!

Ligger i sängen med en sovande katt på magen!

Det har varit en minst sagt hektisk vecka. Jag har hållit tre olika MOSS-utbildningar för mina editörer. Våra Intranet-siter har äntligen migrerats. Igår höll jag en tre timmars MOSS-utbildning via LiveMeeting för 15 editörer i Hagerstown, USA. Det var en utmaning som gick riktigt bra!

Idag skulle jag hålla en LiveMeeting-utbildning för kollegorna på Sigma. Det gick inte lika bra! Jag var lite orolig att jag inte skulle hinna förbereda mig ordentligt med tanke på allt annat som är på gång. Det kändes dock helt OK innan jag skulle börja. Jag hade testat så att allt funkade men sen drabbades jag (eller datorn) av världens demo-spöke. Det tog 20 min innan jag kunde komma igång trots att allt var klart i god tid innan start. Sen var det inte mycket som fungerade... Jag får väl trösta mig att det var kollegor som lyssnade och inte kunder. Tänk om det gått så här illa när vi höll seminarier för 150 personer i Lundby för ett par veckor sedan... Puh!

Även kvällarna har varit busy i veckan. I tisdags hade svenska Powergirls en mycket trevlig utekväll tillsammans med Powergirls France - eller vissa av dem!

Igår utmanade Sigmas Alingsåskontor (som jag tillhör) Boråskontoret i bowling! Vi vann! Min teknik är inte av denna värld, men jag lyckades bättre än någonsin tidigare. Nu ska jag sluta försöka hålla klotet rätt, stå rätt, gå rätt och sikta rätt. Det är bara att kasta. Högt upp! Sen bang ner i banan och in som en finfin strike! =)

Ikväll har varit på konserthuset och lyssnat på Göteborgs symfoniker tillsammans med Leif Johansson och lite annat Volvo-folk. Vår chef hade fått två biljetter som han gav till Carole - som bjöd med mig! Det var trevligt att gå ut en sväng med Carole, musiken var mäktig och det är fascinerande att se hur samspelta de är i orkestern... Men jag föredrar nog ändå att titta på något som har en "story".

Imorgon när jag går upp ska jag ta på mig mitt craftunderställ och en stickad ylletröja. Sen ska jag bara gå runt och mysa här ute i skogen tills på måndag då det är dags att ta på sig kjol, strumpbyxor och stövlar med klack igen.

Helgens stora projekt är att fälla trän och fixa ved inför nästa vinter! Frivilliga hjälparbetare med motorsågserfarenhet kan anmäla sig nedan...

Inga kommentarer: