tisdag 10 februari 2009

Karaoke (- äntligen)

Idag efter jobbet fick jag äntligen sjunga japansk karaoke! =))

Kana, Masako och jag skulle ut och äta och när Tani-san och Maeda-san fick höra att det var karaoke på gång ville de hänga med! Japaner! :-)

Först blev det pasta till middag - snabbt skulle det gå! Jag förstod inte varför de hade så bråttom, men karaoke med japaner tar tid! =))

Det blev allt från ABBA till japanska folkvisor (jag höll mig till ABBA och annat som man kunde förstå, men vissa av de japanska sångerna var ganska trallvänliga).

Efter att vi hade sjungit klart skulle vi absolut tränga in oss i en liten liten fotoautomat och ta kort som sedan trycktes som klistermärken.... Den rosa texten på det vänstra kortet betyder "Maria". De skulle absolut lägga till en massa hjärtan och annat "krims-krams" också... Men varför inte? Det är ju ett roligt (och typiskt japanskt) minne i alla fall! :-)

Inga kommentarer: