torsdag 5 februari 2009

Jobberbjudande

Dagens utbildning skulle vara lite mer avancerad än tidigare eftersom deltagarna var så kallade "key users". Trots detta var halva klassen nybörjare så det var svårt att hinna med allt!

Men humöret var det inget fel på - här sitter "mitt gäng" och äter lunch!

Det var riktigt roligt att träffa Kami-san igen (till höger) och oj vad han har förbättrat sin engelska! För ett år sedan vågade han inte säga ett ord!

Efter en lång dag var det dags att ge sig iväg på middag! Det blev lite ändrade planer. Middagen med tjejerna blev flyttat till på tisdag och idag blev det "strategic meeting" med Tani, Kana och Isabella istället.

Tani-san är rolig (och helt unik eftersom japanska chefer annars är ganska strikta och formella)! Han skickade en inbjudan i Outlook med titeln "strategic meeting". "To decide about a very important item" (=lördagens utflykt)! :)

Mötet hölls på en mycket trevlig italiensk restaurang och jag är såå mätt nu! Vi pratade om jobb, olika kulturer, språk m.m. Efter ett tag kom vi in på "down turn" och jag nämnde att jag var lite orolig p.g.a. de tuffa tiderna i Sverige just nu. Tani-san försäkrade dyrt och heligt att jag inte behövde oroa mig alls! Om jag inte skulle få vara kvar på Volvo i Sverige så var jag varmt välkommen att börja jobba hos dem i Japan! Innan dess skulle han dessutom ha en "fight" med mina chefer i Sverige! :-) Som sagt - Tani-san är unik! :-)


Oyasuminasai (godnatt)!

Inga kommentarer: