tisdag 3 februari 2009

"Horse-riding-machine"

En heldag med utblidningar till ända utan några större missöden! Eleverna var duktiga som vanligt i Japan. Det är dock något frustrerande att de inte kan engelska!

Efter jobbet var jag bara tvungen att köpa en kjol. De har ganska mycket fina kjolar här och de passar även till mina pinniga smalben till skillnad från hur det är hemma!


Det finns många affären runt Omiya Station, men antingen är de svindyra eller så är de som kedjan "Arche". Detta shoppingcenter är en upplevelse i sig. Krimskrams för tonåringar är väl en bra sammanfattning. Om du har vägarna förbi Japan är den helt klart värd ett besök!

I somras när jag var här höll de på att renovera hotellets gym men idag passade jag på att träna lite. Till skillnad från hur det var i "Lost in translation" - om ni minns - fick jag ordning på alla maskiner förutom trappmaskinen. Gymmets höjdpunkt var helt klart "ridmaskinen".


Den såg ut så här och rörde sig ungefär som en häst i skritt. Man kunde få pållen att skritta fortare och fortare, men några andra gångarter kunde den inte behärska. Jag försökte fatta galopp flera gånger men fick inget gensvar alls! ;-)

Det var en kul grej i alla fall och lite nytta för magen kanske den gör om man sitter där ett tag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade du kanske något passande nick på den nyfunna pållen...=)

Maria... sa...

Nope! Jag tänkte aldrig så långt! =)

Men om du ser till att de köper in såna här maskiner till Partille Wellness Center så ska jag stark överväga att komma tillbaka! =)